wtorek, 23 grudnia 2014

krem z zieonych warzyw

BLW przepisy (facebook group)

Składniki:
1 duża cukinia
1 por
2 ziemniaki
2 ząbki czosnku
1 cebula
500 g świeżego szpinaku (ja dałam około 400 g)
oliwa z oliwek
2 liście laurowe
serek kozi twarogowy
prażone pestki dyni (ja akurat nie miałam)

Wykonanie:
Por dokładnie umyć i pokroić w talarki. Cukinię i ziemniaki pokroić w kostkę. W dużym garnku rozgrzać 2 łyżki oliwy, wrzucić cukinię, pora, ziemniaki i lekko podsmażyć. Dodać czosnek (posiekany lub przeciśnięty przez praskę) i smażyć jeszcze chwilę. Dolać tyle wody, aby przykryć warzywa. Dodać listki laurowe, szpinak i całą cebulę (jeśli jest taka możliwość dobrze jest ją opiec wcześniej nad ogniem). Gotować aż warzywa będą miękkie (około 20 minut na małym ogniu). Pod koniec gotowania dodać łyżeczkę soli, pieprz i paprykę słodką i ostrą (ja dodatkowo dałam również jedną kostkę bulionową warzywną eko). Usunąć cebulę i listki laurowe, a następnie zupę zmiksować na gładką masę.
Podałam z łyżeczką serka koziego twarogowego. Pychota! Mój 16-mies. Nataniel zjadł, aż mu się uszy trzęsły
Przepis z książki "Gotuj z organic"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz